In Passion of Tasty life

In Passion of Tasty life

Krémes palacsintatorta mentesen

2017. május 23. - In Passion of Tasty Life

Aki ismer az tudja,hogy imádom a palacsintát minden formában és gyakran is készítek. Legutóbb sikerült saját receptemet tökéletesíteni, mivel a célom az volt ha már tortát csinálok belőle akkor ha a hűtőben áll akkor is puha maradjon a palacsintatésztája. A palacsintatorta tökéletes akár születésnapra, vagy bármilyen alkalomra emellett a krém is elronthatatlan és rengeteg ízben elkészíthető :) Én most laktózmentes csokis mascarponésat csináltam és a palacsinta az természetesen gluténmentes :)

unnamed_35.jpg

 

Hozzávalók: (pont annyi palacsinta jön ki, hogy szép magas tortát kapjál)

  • 3 db tojás
  • 225 g kukoricaliszt
  • 10 dkg kölesliszt
  • 1 evőkanál útifűmaghéj
  • 1 evőkanál kókuszvirág cukor/ agave szirup
  • 2 narancs lereszelt héja
  • 1 csipet fahéj
  • fél csomag sütőpor
  • 3 evőkanál szőlőmagolaj
  • 1 liter laktózmentes tej

Csokis krémhez:

  • 250 g laktózmentes mascarpone
  • 2 dl laktózmentes tejszín
  • 6 evőkanál agave szirup
  • 2 teáskanál cukrozatlan holland kakaópor 

Elkészítése:

Tojássárgáját és fehérjét szétválasztottam, majd a fehérjét felvertem. A sárgáját a száraz hozzávalókkal összekevertem majd 200 ml-ként adagoltam a tejet és habverővel kevergettem közben. Ezután hozzáadtam a szőlőmagolajat, majd óvatosan beleforgattam a felvert tojásfehérjét és a hűtőbe raktam. 2-3 órát pihentettem s mielőtt kisütöttem volna a palacsintákat megkavartam a tésztát párszor ( ha kicsit sűrű nyugodtan hozzá lehet adni még egy kis laktózmentes tejet), majd egy nagyon picike szőlőmagolajon kisütöttem a palacsintákat. Amíg kihűlnek addig elkészítjük a krémet.

A laktózmentes mascarponéhoz hozzáadjuk a kakaót és 2 evőkanál agave szirupot és kézi mixerrel összedolgozzuk. Majd egy másik tálban felverjük a tejszínt  4 evőkanál agave sziruppal, majd a kakaós mascarponéval is összedolgozzuk.

 A palacsintákat rétegezve egymásra rakosgatjuk ( egy palacsinta és egy réteg krém) , a tetejére és az oldalára is kenünk a krémből, utána díszíthetjük a tetejét eperrel vagy bármilyen gyümölccsel, majd a hűtőbe rakjuk minimum 1 órára fogyasztás előtt. 

 Tiramisu verzióját itt találjátok: katt ide

 unnamed_34.jpg

unnamed_33.jpg

unnamed_32.jpg

unnamed_31.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://inpassionoftastylife.blog.hu/api/trackback/id/tr6212533897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása