In Passion of Tasty life

In Passion of Tasty life

Tiramisu palacsintatorta

2017. február 14. - In Passion of Tasty Life

Nyáron készítettem el az első palacsintatortám ami nagy siker lett, a palacsinta receptet kicsit módosítottam , nagyon könnyű lett a tésztája és nem rég lett elérhető itthon is a laktózmentes mascarpone amire lecsaptam így a palacsintatortám teljesen laktózmentes lett amellett hogy gluténmentes is. 

 

unnamed_15.jpg 

Hozzávalók a palacsintákhoz:

  • 3 db tojás
  • 225 g kukoricaliszt
  • 10 dkg kölesliszt
  • 1 evőkanál útifűmaghéj
  • 1 evőkanál kókuszvirág cukor
  • 2 narancs reszelt héja
  • 1 csipet fahéj
  • fél csomag sütőpor
  • 3 evőkanál szőlőmagolaj
  • 1 liter laktózmentes tej

 

Tiramisu krémhez:

  • 250 g laktózmentes mascarpone
  • 4 teáskanál instant kávé
  • 2,5 dl laktózmentes tejszín
  • 6 evőkanál kókuszvirágcukor
  • cukrozatlan holland kakaópor (a torta tetejére)

 

Elkészítése:

Ez alkalommal egy teljes éjszakát pihentettem a palacsintatésztámat a hűtőben. Tojássárgáját és fehérjét szétválasztottam, majd a fehérjét felvertem. A sárgáját a száraz hozzávalókkal összekevertem majd 200 ml-ként adagoltam a tejet és habverővel kevergettem közben. Ezután hozzáadtam a szőlőmagolajat, majd óvatosan beleforgattam a felvert tojásfehérjét és a hűtőbe raktam. Másnap mielőtt kisütöttem volna a palacsintákat megkavartam a tésztát párszor ( ha kicsit sűrű nyugodtan hozzá lehet adni még egy kis laktózmentes tejet), majd egy nagyon picike laktózmentes vajon kisütöttem a palacsintákat. Míg kihűlnek addig elkészítjük a krémet.

A laktózmentes mascarponéhoz hozzáadjuk az instant kávét (előtte kis meleg vízzel összekeverjük és úgy adjuk a mascarponéhoz ) és 2 evőkanál kókuszvirágcukrot és kézi mixerrel összedolgozzuk. Majd egy másik tálban felverjük a tejszínt  4 evőkanál kókuszvirág cukorral, majd a kávés mascarponéval is összedolgozzuk.

Majd a palacsintákat rétegezve ( egy palacsinta és egy réteg krém) egymásra pakoljuk, a tetejére és az oldalára is kenünk a krémből, utána megszórjuk cukrozatlan holland kakaóporral, majd a hűtőbe rakjuk minimum 1 órára fogyasztás előtt. 

 

unnamed_14.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://inpassionoftastylife.blog.hu/api/trackback/id/tr7312257890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása