In Passion of Tasty life

In Passion of Tasty life

Ellenállhatatlan mákos guba mentesen

2018. február 27. - In Passion of Tasty Life

Alapvetően nem vagyok mák rajongó sőt kijelenthetem hogy egyenesen nem szeretem, de valamiért a mákos guba nagy kivétel. Karácsonyt nem töltöttem Magyarországon így eléggé hiányoltam is hogy tavaly egyszer sem ettem, úgyhogy most gyorsan kihasználtam ezt a 4 hetet amit otthon töltöttem és a lehető legtöbbször ettem magyar finomságokat persze glutén és laktózmentesen. Ma el is készítettem a mákos gubát amit halászlével ettem ma ebédre :P 

9f313cc6-4d12-4722-86fb-2d32191b1977.jpeg

 

Hozzávalók egy 25 cm-es tortaformához:

- 8 db gluténmentes zsemle vagy kifli

- 1 liter laktózmentes tej

- 10 evőkanál mák + 6 evőkanál kókuszvirág cukor + citrom reszelt héja

- 1 üveg meggy befőtt

- 4 db tojás

- kókuszvirág cukor 

Elkészítése:

1. Kivajazzuk a tortaformát, majd én fóliába burkolom nehogy kifolyjon belőle bármi is mert utána takaríthatjuk a sütőt :D 

2. Szétválasztom a tojásfehérjét és a sárgáját, majd a tojássárgákat összekeverem a tejjel és 4 evőkanál kókuszvirág cukorral .

4. Most a gm zsemléket kisebb kockákra vágtam, majd ráöntettem a tejes mixet és hagytam benne kicsit hogy jól magába szívja azt. Majd elkezdjük rétegezni a tortaformába; egy réteg zsemle, egy réteg mákos mix és egy réteg meggy. Addig rakosgatjuk amíg tele nem lesz a formánk, majd a 180 fokon előmelegített sütőbe berakjuk és 150 fokon kezdjük el sütni. 

5ede7ccd-24eb-4bd6-b7c5-265ccc2bb057.jpeg

5. Közben felverjük a tojásfehérjét egy pici citromlével és 2 evőkanál kókuszvirág cukorral. A gubánk kb 20-25 perc alatt meg is sül akkor kivesszük és a tetejére kenjük a habot majd a sütőben, grill módban 3-4 perc alatt rá is sütjük.

6. Hagyjuk hűlni és addig elkészítjük a vanília sodót;

- 1 l laktózmentes tej

-  2 csomag vaníliás pudding

- 1 púpos evőkanál kukoricakeményítő

- 1 teáskanál vanília aroma

- 2,5 evőkanál kókuszvirág cukor

Felforraljuk a tejet, utána a puddingos keveréket beleöntjük a tejbe majd a kókuszvirág cukrot is és folyamatosan kevergetjük míg be nem sűrűsödik.

7. Tálalhatjuk is, jó étvágyat :)

599c1f08-8314-4d0f-8ca6-56988dcbe45b.jpeg

590a0ac4-bc25-41fe-9b18-25b7491f6a91.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://inpassionoftastylife.blog.hu/api/trackback/id/tr6413499513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása