In Passion of Tasty life

Egy kis ízelítő a horvát fővárosról, Zágrábról

2017. augusztus 29. - In Passion of Tasty Life

Múlt héten meglátogattam ismét legjobb barátnőmet, aki Zágrábban lakik. Nagyon szeretem Horvátországot, sokszor voltam ott főleg tengerparton családdal majd barátokkal. Imádom a tengert ,a tengeri herkentyűket, a hangulatát még annál is jobban. Zágráb sokkal kisebb mint Budapest, noha nincs tengerparti része de mediterrán országként mindig tele van élettel, a kávézók és éttermek telt házasak szinte. A horvátok nagyon barátságosak és minden vendéglátóhelyen beszélnek angolul ami pluszpont . Mi napi 10 kilométereket sétálgattunk, ha épp elfáradtunk akkor jót ettünk vagy beültünk egy kávéra ahogyan azt illik.

Zágrábban sok park található, így nincs az az érzésünk hogy mindenhol csak beton van, akár piknikezni is leülhetünk vagy egy nagyot sétálhatunk a fák árnyéka alatt. A Maksimir park a legnagyobb a városban, közvetlen az állatkert mellett találjuk meg. Ha nincs időnk nagyobb sétákhoz akkor a városnéző autóval érdemes körbe menni  (szerdánként ingyenes 15 perc), a sofőrök nagyon kedvesek, tájékozottak és sok érdekességet mondanak el a város történelméről, katt ide.

Rengeteg kávézó és étterem található a városban, az egyik 'kötelező ' hely a La Struk ahol tradicionális  horvát strukot ehettek, hasonlít kinézetre és struktúrára  a lasagne-hoz, az alapja a tészta és olvasztott túró és több féle ízkombinációból választhattok, vigyázat egy tányérral bőven jól laksz. Mi legutóbb áfonyásat és a tökmagos pesto verziót kóstoltuk meg és a mind a kettő nagyon ízlett, az ára az ilyen 50 kuna körül mozog.

Következő állomás amit ebédre vagy vacsorára ajánlok, a  50 Burger and Champaign bar, legelőször Hvaron nyitottak éttermet de a nagy sikerre való tekintettel Zágrábban is nyílt egy ahova természetesen mi is betértünk. Én egy Hvar hamburgert ettem szarvasgombás - sajtos sült krumplival, a hely nagyon hangulatos és ezt is a központba találjátok meg nem messze a Katedrálistól.

Bár télen voltam utoljára a R&B food nevű étteremben és ez inkább Zágráb külső részén található, de életemben nem ettem finomabb bordád, a hús nagyon omlós és puha volt... a kép magáért beszél szerintem.

Mindig otthon reggeliztünk, a sajtokat, zöldségeket a piacon vásároltuk meg frissen, a legnagyobb piac a Dolac Market ahol friss halakat, kagylókat is találhatunk de érdemes reggel 9-re már odaérni mert gyorsan elfogy a friss áru :)

Ha Horvátországban szeretnél nyaralni akkor érdemes Zágrábban 3-4 napot maradni és körbe nézni , s utána tovább haladni a célállomás felé :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.