In Passion of Tasty life

In Passion of Tasty life

Csokis tejbegríz torta mentesen

2017. május 11. - In Passion of Tasty Life

Nagyon szeretem a tejbegrízt de azt hiszem ezzel sokan vannak így; én teljesen meglepődtem régen amikor először ettem rizsdarával, hogy nem érzek különbséget a gluténmentes és a hagyományos között! :) A torta verziója mellett döntöttem ez alkalommal ,mert még sosem csináltam ilyet... bár ez sokkal tömörebb lett mintha klasszikus tejbegríz formába hagytam volna, szóval ebből tuti lesz egy update verzió a közel jövőben :)  

unnamed_29.jpg

Hozzávalók:

- 180 g rizsdara

- 500 ml laktózmentes tej ( ha nagyon sűrű lesz akkor adjunk még hozzá)

- 4 evőkanál agave szirup

- 1 teáskanál fahéj

- 1 db citrom reszelt héja

- 2 teáskanál vanília aroma

- 100 g laktózmentes vaj

- 100 g étcsoki + 2 evőkanál agave + 1 evőkanál szőlőmagolaj

Elkészítése:

1. A tejet felforraljuk egy nagyobb lábasban, majd  a vajat, fahéjat, vaníliát, citrom héját, agave szirupot hozzáadjuk.

2. Ha jól összekevertük, apránként hozzá adjuk a rizsdarát és közben folyamatosan kevergetjük, akkor lesz jó ha közepesen sűrű a massza.

3. Egy 16 cm-is torta formát kivajazunk, kis rizsdarával megszórjuk majd a masszát beletesszük és egyenletesen eloszlatjuk benne.

4. 180 fokon kb 15 percig sütjük légkeverésen majd 5 percig alsó-felső sütésen.

5. Ha kihűlt a torta, akkor a csoki masszát elkészítjük gőz felett, majd a torta tetején eloszlatjuk és hagyjuk az oldalán lecsorogni :) 

6. Hűtőben pihentetjük amíg a csoki teljesen meg nem dermed.

unnamed_28.jpg

unnamed_27.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://inpassionoftastylife.blog.hu/api/trackback/id/tr1112493691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása