In Passion of Tasty life

In Passion of Tasty life

Hogyan készítsünk házilag gluténmentes lisztet?

2017. március 06. - In Passion of Tasty Life

Aki gluténérzékeny vagy gluténmentes életmódot él, az tudja, hogy milyen drága a gluténmentes lisztek beszerzése attól függetlenül, hogy a piacon egyre több márka megtalálható.

Ha már megvan, hogy honnan rendeljünk olcsóbb liszteket, akkor tudunk ezzel kicsit spórolni, ami valljuk be nagy segítség.

Gondolkoztam rajta, hogy egy posztot írok arról majd a közeljövőben, hogy honnan és mennyiért szerzem be a liszteket, mivel a legtöbb sütimnél nem egy fajta lisztet használok.

unnamed_11_1.jpg

De előtte azon morfondíroztam, hogy mi kókuszliszt vagy mandulaliszt vagy lenmagliszt stb helyett ledaráljuk a kókuszreszeléket, mandulát, lenmagot, mogyorót, gluténmentes zabpelyhet, tökmagot, szotyit.... és hát miért is jó ez ?

Mivel sokkal olcsóbban jön ki, mintha megvennél egy x márka kókusz v mandulalisztjét. Annyi, hogy szükséged van egy darálóra, nekünk egy picike van és én általában 4-6 főre sütök, nem csak egyszeri étkezésre, szóval eléggé használatban van és bírja a strapát.

unnamed_9_1.jpg

A legtöbbször mandulát használok, így ha le van értékelve a boltban akkor célszerű bespájzolni és annyit ledarálni, amit éppen használni fogsz a következő 2-3 hét alatt. 

A lenmagot tojás pótlására is szokták használni, olvastam, hogy pár evőkanál vízzel kézi habverővel  kevergetve zselés állagot lehet kapni. Bár én mindig használok tojást, mert anélkül nem szeretem a sütemény ízét, sem az állagát.

Az őrölt sótlan földimogyorót már használtam linzerbe is például, és nagyon finom lett a sütemény tőle.

Sosem voltam kókuszliszt párti, mert szerintem túl markáns az íze, de persze sokan imádják, és szerintem sokat lehet vele spórolni ha te magad darálod  le a kókuszreszeléket.

Mostanság kezdtük el anyukámmal ledarálni a gluténmentes zabpelyhet is, mivel a csomagoláson rajta van ez biztosan nem gluténnal szennyezett. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://inpassionoftastylife.blog.hu/api/trackback/id/tr2812317761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása