In Passion of Tasty life

In Passion of Tasty life

Könnyed túrótorta

2017. február 19. - In Passion of Tasty Life

Tökéletes torta akár tavaszra bár a túrótorta bármely évszakban megállja a helyét, én mégis elkészítettem glutén és laktózmentesen. Maga a túrótorta összeállítása nem nagy kaland viszont 1 óráig sütni kell majd egy éjszakán keresztül a hűtőben pihentetni hogy sokkal krémesebb legyen az állaga.

 

unnamed_19.jpg

Hozzávalók a tortához:

- 750 g laktózmentes túró

- 250 g laktózmentes mascarpone (Lidl, Aldi)

- 150 g laktózmentes tejföl

- 350 ml rizstejszín

- 350 g kókuszvirág cukor

- 7 db tojás

- 1 vaníliarúd magja

- 1 bio citrom reszelt héja 

- 1 bio narancs héja

- 5 evőkanál rizsdara

 

Elkészítés:

1. Egy tálban a túrót krumplinyomóval összetörjük, majd hozzáadjuk a mascarponét, a cukrot és fakanállal összekeverjük. Ezután hozzáadjuk a rizsdarát, citrom és narancs héját, vaníliát, tejfölt és ezzel is jól összedolgozzuk majd apránként a rizstejszínnel is.

2. Egy másik tálban habbá verem a tojásfehérjét , majd óvatosan beleforgatom a túrós keverékbe. 

3. Előmelegítjük a sütőt 180 fokon. Egy 26 cm-es kapcsos tortaformát kivajazunk és megszórjuk egy kis rizsdarával. A formába beleöntjük a túrós keveréket majd 1 órán keresztül sütjük ( 40. percnél levesszük a hőfokot 160 fokra ). 

4. Ha kihűlt a tortánk akkor a hűtőben pihentetjük egy éjszakán keresztül.

5. Én másnapra hagytam a díszítést ( persze hagyhatjuk így a tortát vagy megszórhatjuk porcukorral a tetejét), egy tábla étcsokoládét egy kis rizstejjel megolvasztottam, majd a tortatetejére öntöttem és a hűtőbe raktam 1 órára, hogy megkössön. 

6. Az epreket meg bevontam fehér csokoládéval ( ezt lecserélheted bármire ami laktózmentes vagy csak rá helyezed a torta tetejére az epret csupaszon :) 

turotorta1.jpg

 

unnamed_20.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://inpassionoftastylife.blog.hu/api/trackback/id/tr7912273217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása